Daros rally

Poprvé v dějinách Safari se rally zúčastnili i dva zahraniční závodníci, se kterými jsem v průběhu závodu sepsal rozhovor – najdete ho na konci reportáže. Počasí nás přivítalo lehkým deštíkem, což ovšem startovnímu poli nebránilo v měření sil. Ještě před závodem se Marek Havlíček snažil vylepšit přítlak křídla na svém Volkswagenu, ale místo aktivátoru na vteřinová lepidla použil repelent – křídlo drží…

K jednotlivým RZtám:

RZ1 – V druhé zatáčce ulomil Šimon Martan pravou přední poloosu, což znamená konec. Vlastík Brentner je dosud rozespalý a pořád ještě cítí čtyři Tambory ze včerejšího večera. Nutno dodat, že autor příspěvku se v pátek taky nešetřil, takže některé formulace možná budou poněkud kostrbaté. Richard Nitsche prorval péro tlumiče skrz podložku, ale dojíždí. RZtu vyhrává Dejw Mihalko, jehož Porsche 911 jezdí bez předního nárazníku.

RZ2 – Počasí se zhoršilo, jak by řekl klasik: „chčije a chčije“. Kobra tým kompletně přezul na Ripmaxy. Marek Střihavka trefil časomíru, zatímco se Petr Musal procházel okolo s deštníkem. Richard Nitsche si dal na přední kola menší ložiska, a tím pádem má na přední nápravě vůli, díky níž si auto dělá, co chce. RZtu vyhrává Filda Musal. Týmu Kobra přinesla změna gum kýžený výsledek, když Pavel Krčmář obsazuje v RZtě celkově páté místo.

RZ3 – Došlo k přeskupení a přestává pršet. Jinak vše zůstává stejné jako ráno, trať je vlhká, spousta bahna, kompresory běží naplno. Podle Máry Střihavky je dvoukolka úplně na nic, má vysoko těžiště a pořád jde přes boudu. Frantin testuje volnoběžku na přední nápravě – jedná se o tajnou informaci poskytnutou pod podmínkou, že nebude zveřejněna. Co na srdci, to na jazyku, teď to vědí všichni. Frantin testuje na závod CRC, který proběhne za týden. Honzovi Bednářovi upadl tlumič a svléklo se mu kolo. Přesto dojíždí, i když z posledních sil. RZtu opět vyhrává Dejw Mishalko.

RZ4 – Tomáš Urban zadřel motor, musí ho vyměnit. Frantin Doležal mění volnoběžku za diferák. Vítězem v této RZtě je zase Dejw Mishalko. Areálem duní AC-DC z auta od Musalů. Pavel Martan urval spojovačku řízení, ale je v cíli. Patrik Novotný má problémy s ložiskem v těhlici, odstupuje, táta se ujímá servisu.

RZ5 – Přestalo pršet, trať osychá, bahno se postupně mění v prach. Tomáš Urban opět v problémech, rozškubal gumu – Ripmax. Z Musalovic auta se pro změnu line skupina Kabát, pro Petra Musala zřejmě ten pravý doping, zajel RZtu v nejlepším čase. Vlastík za to zatáhne, v další RZtě chce dojet první.

RZ6 – Petr Musal dojíždí s náhonem pouze na tři kola, rozpadla se mu poloosa a upadl tlumič. Na trať se jízdou vytahala spousta kamenů, většina je v zatáčkách. Auta se občas chovají dost nekontrolovatelně. Patrik Zítko svlíknul gumu, i přesto je v cíli. To Pavel Krčmář má smůlu, přetrhl se mu řemínek a RZtu nedokončil. Tomášovi Urbanovi upadla poloosa a zvažuje ukončení závodu, dneska je toho na něj trochu moc. Honza Bednář svlíknul gumu a ztratil sponku na karoserii – jízdu dokončuje. RZtu vyhrává Richard Nitsche, který přidal poté, co se strašně leknul krokodýla.

RZ7 – Sluníčko už se plně rozvášnilo, je jako v létě. Máru už dvoukola nebaví. Richard Nitsche si šlápnul na auto, rozšlápl kastli a ulomil zadní tlumiče. Jirkovi Půlpánovi spadlo auto z Kilimanžára do šípků a musel pro něj až dolů. Mirkovi Novotnému se auto stále vypíná, nakonec v RZtě nestartuje. Tomášovi Urbanovi se rozpadla poloosa. V RZtě je nejrychlejší Filda Musal.

RZ8 – Tomáš Urban má stržený šroubek u krytu na baterku, přichází Honza Kňákal a povoluje ho. Šimonovi Martanovi už v tom zase rachtá, včera dostal nové převody a dnes je zničil. RZtu vyhrává Filda Musal. Pár kloučků na trati zabloudilo a jeli jinou trať, po rozhodnutí jury nedostávají VP, pouze 30s penalizaci.

RZ9 – poslední RZta, počasí dnes opravdu vyšlo, krásný závod. Vlastík Brentner v poslední RZtě sesazuje Dědu Vaška Tomana ze stupňů vítězů o pouhou vteřinu a Adam Brentner historicky poprvé končí před Márou Střihavkou, kterého sundává ze stupňů vítězů v kategorii Elite. Jasný triumf pro pořadatelský tým, který končí celkově na třetím místě.


Ahoj kluci odkud jste?
Jsme z Wroclawi, to je 160 km odsud, přijeli jsme dnes ráno. Vstávali jsme o půl páté, ale je to fajn.

Jak jste se dostali na Safaricup?
Před čtyřmi lety jsme viděli video na Youtube. Pak jsme zjistili, že Česká republika je kolébkou RC rally. A začali jsme podle videa připravovat vlastní šampionát ve Wroclawi. První závod jeli tři jezdci a dvě auta, trať jsme vyznačili z větvemi, pravidla neexistovala. Byla to velká legrace. Teď je nás asi čtyřicet a na každé rally startuje něco okolo dvaceti jezdců. Vždycky jsme chtěli jet v České republice, a to se nám podařilo až v minulém roce, kdy jsme se zúčastnili závodu Intercupu. Tento rok jsme na českých závodech každou třetí sobotu. Jeli jsme závod ve Světlé nad Sázavou v rámci Rally Tábor, teď jsme tady a chystáme se na Balckboard v Brně a na zlínskou Michelin rally v Intercupu.

Jak se vám u nás líbí?
Milujeme to tady, úžasná trať, chtěli bychom něco takového udělat i u nás. Na naší trati se nedá trénovat mimo závodní dny. Užíváme si to tu.

Co Váš šampionát?
Jedeme deset závodů v roce, každý měsíc jeden. Všechny se jedou v okolí Wroclawi, každý jinde, máme i noční rally. Tři tratě jsou asfaltové a ostatní šotolina. Máme vlastní systém na měření času od Jiřího Kostihy (stejný používá Intercup). Máme tři kategorie: WRC, WRC 2 a WRC 3. WRC je otevřená kategorie bez omezení, WRC 2 je kategorie určená motorem MAX 17,5 a WRC 3 je kategorie pro děti do patnácti let. Týmy u nás nemáme, jezdíme jen tři roky, a tak jsme se k tomu zatím nedostali.

Jakou používáte techniku?
Martin: Já jezdím XV 01, ale z originálu tam moc nezůstalo (pozn.: Podobná úprava jako Kobra), můj kamarád používá taky XV 01 s podobnou úpravou. Měl jsem i TA01, byl to můj první model, měl jsem ho moc rád. Teď si ho užívají děti.

Jaké jsou rozdíly mezi touto a vaší rally?
Tak třeba na každý závod máme jinou sadu samolepek s čísly, které si závodníci lepí na auta. Pravidla jsou víceméně stejná, nesmíte kopat do auta a trefit cílovou bránu, jinak následuje penalizace. Vzhledem ke značení trati jezdíme většinou závody jako párové, kdy musíte za svým kolegou rovnat trať.

Více informací můžete najít na našich stránkách www.rc-dolnyslask.pl nebo na našem Facebooku: DOLNOSLASKA LIGA RAJDOWA, ASTMA RACING, DRIFTOWNIA

Děkuji za rozhovor
Taky děkujeme. Když to dáme dohromady, mohli bychom připravit světový šampionát


Kompletní výsledky naleznete zde

a zde jsou nebo budou klubová info, fota a videa od
DVB teamu
RC Clubu Čistá
Pavla
RC teamu Benátky
Honzy
Teamu Lančia Martini
RC Kobry
RC teamu DTS Žacléř
Uhláku
Novo teamu

2939 přečtení | 09. 05. 2015

LIVE Výsledky



Novinky

Martinova kantýna - 06-05-2019

V letošním roce už na závodech ve Dvoře bude pravidelně fungovat Martinova kantýna, takže pivo, káva, klobásy k dispozici.

Sezóna 2019 - jednotné pneu - 15-03-2019

Jak již bylo předem avizováno, bylo pro sezónu 2019 rozhodnuto o zavedení jednotných pneumatik. Bude se jednat o pneumatiku Kobra Blok ve všech jejích typech s možností úprav. Pneumatiky budou předepsány pouze pro šotolinové závody, u asfaltových závodů výběr pneumatik omezen nebude. Prvním závodem, kde bude použití těchto pneumatik předepsáno, bude 27.4.2019 Rally Venezia v Benátkách. Kluci z Kobry slíbili, že první gumy budou k zakoupení na Pražské rally. Samozřejmostí bude možnost zakoupení gum i na dalších závodech. Informace o prodeji gum budou kluci z Kobry vkládat do diskuze. Tak ji sledujte.

Změna fotografie vozu v profilu. - 31-01-2019

Pokud si budete nahrávat do profilu jinou fotku vašeho speciálu a po nahrání nové se vám bude stále zobrazovat původní, obnovte stránku klávesou F5 a mělo by to být v pořádku.

Registrovaný jezdec

Jméno: Heslo:

Registrace do šampionátu - Zapomenuté heslo

Celkem 713785
Listopad 2317
Dnes 98
Online 1

Optimalizováno pro IE7+, Mozilla Firefox, Opera Browser, Google Chrome | (c) Adam Brentner | powered by phpRS | administrace