Chotěvice
Rally Krkonoše
RC Kobra team

Daros rally

Poprvé v dějinách Safari se rally zúčastnili i dva zahraniční závodníci, se kterými jsem v průběhu závodu sepsal rozhovor – najdete ho na konci reportáže. Počasí nás přivítalo lehkým deštíkem, což ovšem startovnímu poli nebránilo v měření sil. Ještě před závodem se Marek Havlíček snažil vylepšit přítlak křídla na svém Volkswagenu, ale místo aktivátoru na vteřinová lepidla použil repelent – křídlo drží…

K jednotlivým RZtám:

RZ1 – V druhé zatáčce ulomil Šimon Martan pravou přední poloosu, což znamená konec. Vlastík Brentner je dosud rozespalý a pořád ještě cítí čtyři Tambory ze včerejšího večera. Nutno dodat, že autor příspěvku se v pátek taky nešetřil, takže některé formulace možná budou poněkud kostrbaté. Richard Nitsche prorval péro tlumiče skrz podložku, ale dojíždí. RZtu vyhrává Dejw Mihalko, jehož Porsche 911 jezdí bez předního nárazníku.

RZ2 – Počasí se zhoršilo, jak by řekl klasik: „chčije a chčije“. Kobra tým kompletně přezul na Ripmaxy. Marek Střihavka trefil časomíru, zatímco se Petr Musal procházel okolo s deštníkem. Richard Nitsche si dal na přední kola menší ložiska, a tím pádem má na přední nápravě vůli, díky níž si auto dělá, co chce. RZtu vyhrává Filda Musal. Týmu Kobra přinesla změna gum kýžený výsledek, když Pavel Krčmář obsazuje v RZtě celkově páté místo.

RZ3 – Došlo k přeskupení a přestává pršet. Jinak vše zůstává stejné jako ráno, trať je vlhká, spousta bahna, kompresory běží naplno. Podle Máry Střihavky je dvoukolka úplně na nic, má vysoko těžiště a pořád jde přes boudu. Frantin testuje volnoběžku na přední nápravě – jedná se o tajnou informaci poskytnutou pod podmínkou, že nebude zveřejněna. Co na srdci, to na jazyku, teď to vědí všichni. Frantin testuje na závod CRC, který proběhne za týden. Honzovi Bednářovi upadl tlumič a svléklo se mu kolo. Přesto dojíždí, i když z posledních sil. RZtu opět vyhrává Dejw Mishalko.

RZ4 – Tomáš Urban zadřel motor, musí ho vyměnit. Frantin Doležal mění volnoběžku za diferák. Vítězem v této RZtě je zase Dejw Mishalko. Areálem duní AC-DC z auta od Musalů. Pavel Martan urval spojovačku řízení, ale je v cíli. Patrik Novotný má problémy s ložiskem v těhlici, odstupuje, táta se ujímá servisu.

RZ5 – Přestalo pršet, trať osychá, bahno se postupně mění v prach. Tomáš Urban opět v problémech, rozškubal gumu – Ripmax. Z Musalovic auta se pro změnu line skupina Kabát, pro Petra Musala zřejmě ten pravý doping, zajel RZtu v nejlepším čase. Vlastík za to zatáhne, v další RZtě chce dojet první.

RZ6 – Petr Musal dojíždí s náhonem pouze na tři kola, rozpadla se mu poloosa a upadl tlumič. Na trať se jízdou vytahala spousta kamenů, většina je v zatáčkách. Auta se občas chovají dost nekontrolovatelně. Patrik Zítko svlíknul gumu, i přesto je v cíli. To Pavel Krčmář má smůlu, přetrhl se mu řemínek a RZtu nedokončil. Tomášovi Urbanovi upadla poloosa a zvažuje ukončení závodu, dneska je toho na něj trochu moc. Honza Bednář svlíknul gumu a ztratil sponku na karoserii – jízdu dokončuje. RZtu vyhrává Richard Nitsche, který přidal poté, co se strašně leknul krokodýla.

RZ7 – Sluníčko už se plně rozvášnilo, je jako v létě. Máru už dvoukola nebaví. Richard Nitsche si šlápnul na auto, rozšlápl kastli a ulomil zadní tlumiče. Jirkovi Půlpánovi spadlo auto z Kilimanžára do šípků a musel pro něj až dolů. Mirkovi Novotnému se auto stále vypíná, nakonec v RZtě nestartuje. Tomášovi Urbanovi se rozpadla poloosa. V RZtě je nejrychlejší Filda Musal.

RZ8 – Tomáš Urban má stržený šroubek u krytu na baterku, přichází Honza Kňákal a povoluje ho. Šimonovi Martanovi už v tom zase rachtá, včera dostal nové převody a dnes je zničil. RZtu vyhrává Filda Musal. Pár kloučků na trati zabloudilo a jeli jinou trať, po rozhodnutí jury nedostávají VP, pouze 30s penalizaci.

RZ9 – poslední RZta, počasí dnes opravdu vyšlo, krásný závod. Vlastík Brentner v poslední RZtě sesazuje Dědu Vaška Tomana ze stupňů vítězů o pouhou vteřinu a Adam Brentner historicky poprvé končí před Márou Střihavkou, kterého sundává ze stupňů vítězů v kategorii Elite. Jasný triumf pro pořadatelský tým, který končí celkově na třetím místě.


Ahoj kluci odkud jste?
Jsme z Wroclawi, to je 160 km odsud, přijeli jsme dnes ráno. Vstávali jsme o půl páté, ale je to fajn.

Jak jste se dostali na Safaricup?
Před čtyřmi lety jsme viděli video na Youtube. Pak jsme zjistili, že Česká republika je kolébkou RC rally. A začali jsme podle videa připravovat vlastní šampionát ve Wroclawi. První závod jeli tři jezdci a dvě auta, trať jsme vyznačili z větvemi, pravidla neexistovala. Byla to velká legrace. Teď je nás asi čtyřicet a na každé rally startuje něco okolo dvaceti jezdců. Vždycky jsme chtěli jet v České republice, a to se nám podařilo až v minulém roce, kdy jsme se zúčastnili závodu Intercupu. Tento rok jsme na českých závodech každou třetí sobotu. Jeli jsme závod ve Světlé nad Sázavou v rámci Rally Tábor, teď jsme tady a chystáme se na Balckboard v Brně a na zlínskou Michelin rally v Intercupu.

Jak se vám u nás líbí?
Milujeme to tady, úžasná trať, chtěli bychom něco takového udělat i u nás. Na naší trati se nedá trénovat mimo závodní dny. Užíváme si to tu.

Co Váš šampionát?
Jedeme deset závodů v roce, každý měsíc jeden. Všechny se jedou v okolí Wroclawi, každý jinde, máme i noční rally. Tři tratě jsou asfaltové a ostatní šotolina. Máme vlastní systém na měření času od Jiřího Kostihy (stejný používá Intercup). Máme tři kategorie: WRC, WRC 2 a WRC 3. WRC je otevřená kategorie bez omezení, WRC 2 je kategorie určená motorem MAX 17,5 a WRC 3 je kategorie pro děti do patnácti let. Týmy u nás nemáme, jezdíme jen tři roky, a tak jsme se k tomu zatím nedostali.

Jakou používáte techniku?
Martin: Já jezdím XV 01, ale z originálu tam moc nezůstalo (pozn.: Podobná úprava jako Kobra), můj kamarád používá taky XV 01 s podobnou úpravou. Měl jsem i TA01, byl to můj první model, měl jsem ho moc rád. Teď si ho užívají děti.

Jaké jsou rozdíly mezi touto a vaší rally?
Tak třeba na každý závod máme jinou sadu samolepek s čísly, které si závodníci lepí na auta. Pravidla jsou víceméně stejná, nesmíte kopat do auta a trefit cílovou bránu, jinak následuje penalizace. Vzhledem ke značení trati jezdíme většinou závody jako párové, kdy musíte za svým kolegou rovnat trať.

Více informací můžete najít na našich stránkách www.rc-dolnyslask.pl nebo na našem Facebooku: DOLNOSLASKA LIGA RAJDOWA, ASTMA RACING, DRIFTOWNIA

Děkuji za rozhovor
Taky děkujeme. Když to dáme dohromady, mohli bychom připravit světový šampionát


Kompletní výsledky naleznete zde

a zde jsou nebo budou klubová info, fota a videa od
DVB teamu
RC Clubu Čistá
Pavla
RC teamu Benátky
Honzy
Teamu Lančia Martini
RC Kobry
RC teamu DTS Žacléř
Uhláku
Novo teamu

3083 přečtení | 09. 05. 2015

LIVE Výsledky



Novinky

závod 20.6.2020 zrušen! - 19-06-2020

Stav trati a výhled počasí na sobotu nás nutí opět zrušit další závod. Letos se snad nesvezeme :(.

Úpravený kalendář závodů 2020 - 15-04-2020

Ahoj všem, vzhledem k vývoji situace s COVID 19 jsme upravili kalendář závodů pro zbytek tohoto roku. Celkové pořadí ročníku se letos počítat nebude, pouze se bude hodnotit každý z jednotlivých závodů. Jak jste navrhovali, závody můžeme něčím zpestřit, rozhodnutí bude na každém z pořadatelů, tak jim klidně můžete nějaké návrhy posílat. Slučovat sezónu 2020 a 2021 nebudeme. Všichni registrovaní jezdci budou automaticky převedeni do registrací roku 2021, registrovné platit nebudou, ceny z letošního roku použijeme pro rok příští. Podrobnosti přijdou každému registrovanému jezdci na mail. Držte se.

POZOR!!! Pražská rally zrušena - 10-03-2020

Kamarádi. Vzhledem k vývoji situace a vyhlášení nouzového stavu jsme nuceni zrušit závod konaný 21.3.2020. V ohrožení je i závod 4.4.2020 Rally Krkonoše. Uvidíme, jak se bude situace vyvíjet a dle toho budeme reagovat. Tak se všichni opatrujte a díky za pochopení.

Registrovaný jezdec

Jméno: Heslo:

Registrace do šampionátu - Zapomenuté heslo

Celkem 746246
Červenec 1696
Dnes 38
Online 1

Optimalizováno pro IE7+, Mozilla Firefox, Opera Browser, Google Chrome | (c) Adam Brentner | powered by phpRS | administrace